5 Temmuz 2008 Cumartesi

KRALİÇE MÜRİ

Kızım bana Kraliçe Müri diyecekmiş bundan sonra. Neden bilmiyorum. Öyle uygun gördü demekki. Ne yapalım.. Öyle olsun.
_ ama anneciğim bugun olanlardan sonra sana çok uydu bu isim. Bak bugunü anlatiyim sana;
Dün seni doktora götürdüm ya..ama önceden bir sürühazırlık yapıldı tabii.
Randevu alındı. Kıyafetlerin hazır edildi. Araba yıkatıldı.Giyimde renk secimi uyumu senin zevkine göre ayarlandı. Yoksa gitmezdin. Herşey tamamdı.. bindik arabamıza. Doktor seni muayene etti..kendi branşı ile ilgili birşey bulamadı. başka bir doktora havale etti. Ne bir reçete ne bir ilaç.Elimiz boş eve döndük. İyiymişsin.
Bugun de o başka doktora gidecektik. Yine aynı kıyafetleri hazırlamıştım. Onları istemedin bu sefer.
- Hergün aynı kıyafet giyilirmi kızım. Millet bu kadıncağızın başka kıyafeti yok galiba diye düşünecek..
- Neyse ben de itiraz etmektense gönlüne göre birşeyler buldum ..hazır olduk.Bindik arabaya.
Ön camda bir karga pisliği..yan camda da aynısından. Yapacak bir şey yok.Nasılsa yol görünüyor. Ama yan cama baktığımda biraz tiksinti veriyor.el alışkanlığı ile canı açınca ufalandı dağıldı biraz..yarısıda içeri savruldu.tekrar kapattım camı..şimdi yan cam puslu duruyor. Ön cam kolay.. silecekleri çalıştırdımmı gider..ufalanır..Ama olmadı.. güneş ve rüzgardan cok kurumuş..suları fışkırttım. sağ silecegin suyu cama gelmiyor..arabanın üstünden aşıp arkadan gelen arabayı ıslatıyor. Böylelikle ön cam temizlenmek yerine bulamaç bir hal aldı.
Bana kalsa giderdim o halde ama sen dedin ki:
- ayıp kızım. Kenara çek de temizle..böyle olmazz.
- olmaz dı tabii
Kendim için bulundurduğum ufak şişe içme suyuyle camları onurlandırdıktan sonra
Siz.. Kralice hazretlerinden onay almak suretiyle tekrar yola revan oldukmu.
- Olduk :)
Zor zamanlarımda bana hep yardımcı olan cocukluk arkadaşım Aynuru da yoldan aldık.Sağlık merkezine girerken siz ikimizin arasında idin..koluna girmemizi istemedin. Bir kraliçe edası ile ilerledin.
Ne kadar kibar..ne kadar zevkli..bu yaşa ragmen ne kadar güzel..ne kadar asil görünüyordun. Arkadaşımla ben de tebaan gibiydik.
İşte o an karar verdim sana Kraliçe Müri demeye -Müri adının kısaltılmışı yani.
Eve dönünce Babam daha iyisini buldu;
- Kraliçeye boşver.. O gönlümüzün Sultanı dedi.
Eh be anneciğim..duydun işte..sağlam bas ayağını.Bu tatlı sözler bırakılıp da bir yerlere gidilirmi. Hayat güzel.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder