23 Ekim 2011 Pazar

Kızımı terbiye ettim



Kızım benim canım ciğerim.
Bugünlerde çok yüzgöz olmaya başladı benimle.
Komiklikler yapıyor beni güldürüyor. Bazan da şaşırtıyor.
*
- Anneciğim.. sen inek olsaydın ben de yavru inek olsaydım keşke.
neden biliyormusun?? ikimizinde tuvalete gitme derdimiz olmazdı.
her yere salardık. Yayla yayla gezerdik.
-Beğenmedinmi. O zaman ikimiz de solucan olsaydık. ne dersin?
Çok yağmurda eve saklanacağımıza topraktan dışarı çıkar..sağa sola bakardık.
İhihihihih..ihihi.
*
Kızdım tabii. O da beni gıdıkladı.
Genç kız o. Ayıp. Kibar olmalı. Kibar konuşmalı durmalı. Herkese örnek olmalı.
-amannn anneciğim. sen 90 ben 80. ne olacak bu yaştan sonra kibarlık.
-ne..ne..neee...hadi ordan maskara.
-e hadi sen 80 ol.. ben 40.
-güldürme beni..40 mış.
- e ya kaç olacağım ben?
-küçük..küçüksün sen daha.
-hangimiz daha küçüğüz? ( düşünüyor..kıvranıyor..
kıvırtmak için çok sevimli kaş göz işaretleri yapıyor. )
*
-Anneciğim ..sen neden artist olmadın??sen de kabiliyet var.
-zaten ben benziyordum..şeye benziyordum. benzetiyorlardı.
Birazcık bana rol yaparmısın? (nazlanıyor)
- mesela gururlu kraliçe rolü yap (yapıyor)
-Kızgın yap (yapıyor)
-sevimli..asil..üzgün..mutlu (hepsini anında başarı ile yapıyor.
ardından ikimizde kahkahalarla gülüyoruz).
Ardından annemin de bildiği bir kantoyu söylüyoruz birlikte..yine gülüyoruz.
*
Annem yoruldu. Yat dersem yatmaz.Ama yatması lazım.
Gözlerinden çok rahatsızlığı var. Az görüyor.Sulanıyor.
-annemciğim ben çok yoruldum. Biraz yatsam?
-aa.. tabi kızım .. hiç durma.
-ama sen ne yapacaksın?
-Ben bulaşıkları yıkarım biraz yemek yaparım..kitap okuurum
sen bana bakma ..uyu.
-anneciğim içime sinmez..sen de yatmazsan ben uyuyamam ki.
-e peki .. ne yapalım..hadi o zaman ben nereye yatacagım?..
-karşı odaya.
-neresi orası..burasımı..aa nasılmış burası böyle. ne tarafa yatacağım..
böylemi..sen nereye yatacaksın..
-Gözlerini de kapat ama.
kapatmıyor..şıldır şıldır bakıyor.
-Kapatmıyorsun ama gözlerimi..Kapat.
-Nasıl kapatacağımı bilmiyorum ki?
(masum masum bakıyor)

Yerim seni ben annem :)

3 yorum:

  1. Dilek'cigim ne guzel yazmissin... Annen ve sen cok degerli insanlarsiniz... Sizi tanidigim icin cok mutlu ve sansli goruyorum kendimi...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Arzucuğum. Sen ve ailen de bizim gönlümüzün bir köşesinde duracaksınız hep. Umarım ilerki zamanlarda daha çok bir araya geliriz. Oralarda sevgi ve sağlıkla kalınız. Sevgilerimizle :)

    YanıtlaSil
  3. "neden biliyormusun?? ikimizinde tuvalete gitme derdimiz olmazdı."

    Algıda seçicilik derler ya, benimki de o hesap. :)

    YanıtlaSil